مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی موج جدید وقوع طوفان گردوخاک از شب گذشته تاکنون ۷۶۹ نفر در منطقه سیستان راهی مراکز درمانی شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۱۶۲۳۸

به گزارش جام جم آنلاین، موج جدید وزش طوفان گرد و خاک از روز گذشته بار دیگر برای سومین بار از ابتدای تیرماه تاکنون منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و مردم منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است‌.

مجید محبی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در پی موج جدید وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان مجموع مراجعین به مراکز درمانی منطقه از ساعت 8 شب 21 تیرماه تاکنون 769 نفر بوده که 71 نفر از آنها بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان غبارآلود پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات جنوبی و سواحل استان، شرایط برای رشد ابر فراهم است.

محسن حیدری افزود: تا فردا در منطقه سیستان واقع در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک و گاهی طوفان گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه از شدت وزش باد کاسته شده و مجدداً از سه شنبه وزش باد در شمال استان تشدید خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی افزایش غبار و وزش باد نسبتاً شدید برخی نقاط گردو خاک خواهیم داشت. دریای عمان به ویژه در مناطق شرقی مواج خواهد بود.

 

تعداد بازدید : 37
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها